Kontakt

Mnogo voznikov še vedno varčuje pri nakupu zimskih pnevmatik, pogosto z izgovorom, da prevozijo čisto malo kilometrov in za tistih pet dni, ko imamo na naših cestah sneg, že ne bodo kupovali dragih gum. Pa poglejmo, kaj v praksi pomeni uporaba letnih gum v zimskih razmerah.

Primerjali smo zaviranje v sili na zasneženi cesti, in sicer z dvema popolnoma enakima avtomobiloma. Na oba smo namestili nove gume, na enega zimske, na drugega pa letne.Pri hitrosti slabih 50 km/h (natančneje, meritev hitrosti je pokazala 48,3 km/h) se je avto z zimskimi gumami ustavil pri 27 metrih, medtem ko je tisto vozilo z letnimi do ustavitve potrebovalo celih 85 metrov – to je 58 metrov ali 3x več! Na točki, kjer se je avto z zimskimi gumami že ustavil, se je tisti z letnimi še vedno gibal s hitrostjo kar 40 km/h!

Zavorna pot pri hitrosti 48,3 km/h (na snegu)

Da se zimske gume v dvoboju z letnimi izkažejo, pa ne potrebujemo snega – treba je vedeti, da zimske pnevmatike že pri zunanji temperaturi pod 7 stopinjami Celzija ponujajo občutno boljši oprijem od letnih in je njihova zavorna pot krajša za okoli 20 odstotkov.

Še vedno mislite, da se nakup zimskih gum ne izplača?

Potem vam svetujem, da si ogledate vozni red avtobusov oz. vlakov, z vožnjo pa počakate vsaj tja do aprila.

Avtor: Boštjan Paušer

Dobimo se na družbenih omrežjih