»Dober dan, koliko stane ura za motor?« | BB.si

BBlog

Avtošola / 16.05.2016 / Mag. Brane Lotrič

»Dober dan, koliko stane ura za motor?«

je najpogostejše prvo vprašanje po telefonu ali preko maila. Ko postaviš par vprašanj: »koliko ste stari, vozite avto, kakšen motor nameravate kupiti…«, se izkaže, da sploh ne gre za ceno izpita, ampak za željo voziti pravi in resni motor.

V obdobju, ko se dnevno pogovarjamo o ogroženosti motoristov na cesti, je ta želja nepoznavalcem vožnje z motorjem popolnoma nerazumljiva. Zakaj se podajati v težave, če to ni potrebno? Čemu bi se poleti potil pod »ledrom« in čelado, če imamo v udobnih avtih klimatske naprave? Zakaj na motor, če ne boš slišal telefona….

Prav zato!

Za vožnjo motorja se vse bolj odločajo zrele osebe, 40+, ki so si že ustvarile ekonomsko neodvisnost; služba, stanovanje, družina in »nevečdojenčki« otroci.

Zakaj?

Ker vožnja z motorjem zahteva celega človeka. Vsa motoristova pozornost mora biti usmerjena na vožnjo, na cesto, na ostala vozila in na okolico. Naši možgani se odklopijo od službenih ali zasebnih težav. Nirvana!

Zato je vožnja motorja nadzavestni užitek, pojem sproščenosti, neodvisnosti in svobode.

Vožnja motorja je kot smučanje. Ko znaš, znaš za vedno. Če se učiš malce starejši, verjetno ne boš tekmoval, boš pač malce počasnejši, užitek je pa enak.

Tako, kot kasneje priučeni smučarji tudi kasneje priučeni motoristi večinoma vozijo previdneje in varneje. Zalomi se v primeru pomanjkanja izkušenj pri ocenjevanju situacij v prometu in prepoznem ali nepravilnem reagiranju. Tu imajo mulci-motoristi prednost, bolj gibki in bolj drzni so. V ovinku se nagnejo do tal in po tleh, če je potrebno, starejši pa ne.

Zato

se pri izbiri avtošole odločimo za avtošolo z učitelji vožnje, ki so tudi sami motoristi (ne boste verjeli, najmanj pol učiteljev vožnje ne zna prepričljivo sesti na motor) in ki vas na primerni neprometni površini »izmučijo« do onemoglosti (saj nam bo na cesti kožo reševalo predvsem obvladovanje tehnike vožnje in ne večinoma nepotrebno popolno ustavljanje pred STOP znaki).

Motoristke, ki jih je v avtošolah vse več pa naj bodo pozorne, da ima avtošola tudi zanje primerno, običajno znižano, motorno kolo. Še bolje pa je, če med učenjem vožnje lahko preizkusimo več motorjev, od najmanjšega, do največjega.


Opomba: dekle na sliki ni motoristka, le izredno majhna je, pa smo jo uporabili kot dokaz, da na primerno znižanih motornih kolesih, tudi dekle z manj kot 160 cm seže do tal.

Prvo pravo vprašanje v avtošoli naj se torej glasi: »Koliko znanja dobim za svoj denar?«. Cene ure vožnje v avtošolah so pa tako ali tako zelo, zelo podobne.

Aja:

če že "šparamo" pri stroških izpita, zaboga, pri čeladi, ostali motoristični opremi in pri gumah pa nikar. Za izpit in pol nas bo stalo – vendar vlagamo zase.

BBlog BB / 23.03.2016 / Marko Podgoršek

Toliko superlativov, kot se je v zadnjem obdobju prilepilo na Petra samega, predvsem pa na njegovo fantastično sezono in neverjetne dosežke, ki smo jim bili priča, že pregovorno trdoživ papir...

Loading...