Hrana za možgane | BB.si

BBlog

BB / 13.11.2015 / Kaja Kramar

Hrana za možgane

Kaj pa zdrava prehrana v času študija, ko ni nobenega časa za pripravo obrokov?  Vem, sendvič iz sosednjega lokala je »ful dober«, ampak je tudi poln aditivov, konzervansov, sladkorja in ostale nepotrebne navlake, ki je je polna vsa industrijska hrana. Slabo vpliva  na naše počutje, tudi k delovanju možganov ne prispeva najbolje, celo obratno. Zavira jasno razmišljanje, niža koncentracijo in nam stalno dviguje sladkor v krvi, posledično pa samo še razmišljamo o naslednjem sendviču, čokoladki ali čipsu.

Dopoldne smo v službi, popoldne v šoli, v katero smo se vpisali z željo po lepši in boljši prihodnosti. Kako pa bomo najhitreje in najbolj kvalitetno posrkali znanje, če ves čas razmišljamo samo o »tistem« sendviču? Težko, kajne?

Pred leti sem odkrila eno super živilo, ki je tako vsestransko, da je v naši kuhinji obvezna oprema. Že veste o čem govorim? Govorim o semenih črne barve, katerih čudežne lastnostni so poznali že Azteki, Maji in Inki. Govorim o semenih čija, ki vsebujejo kar šestkrat več kalcija kot kravje mleko in več maščobnih kislin omega 3 kot losos, vitamine A, B, D, E in K, ogromno antioksidantov in aminokislin. Poleg vsega pa imajo še zelo nizek glikemični indeks in izredno visoko hranilno vrednost, kar pomeni, da nas nasitijo za dolgo časa, ne da bi vmes hrepeneli po čokoladki iz bližnjega avtomata.

Kako jih uporabiti? Vedno jih je treba pred uporabo namočiti za nekaj kratkih minutk, da se napnejo in izločijo sluz. Sliši se grozno, pa ni. Res. Prisežem! Sama jih uporabljam pri peki kruha, v solati, namesto jajc, ker so odlično vezivo, najljubši pa mi je puding iz čija semen, ker je zares slasten in ga lahko jemo za zajtrk ali malico popolnoma brez slabe vesti, da se nam bo zaradi tega kje nakopičil kakšen kilogram odveč.

Za slasten čija puding poste potrebovali:

  • 3-4 JŽ semen
  • Skodelico riževega (ali katerega drugega) mleka
  • Cimet
  • Banano (ali drugo sadje, uporabila sem še zadnje domače jagode)
  • Rozine, murve, oreščki, sončnična semena …
  • Zrel avokado
  • Nesladkan kakav
  • Javorjev/kokosov/agavin sirup, med

V skodelici mleka (najbolje rastlinskega, saj kravje zavira vnos kalcija) namočimo semena in cimet. Ko čakamo, da se napijejo, s paličnim mešalnikom zmešamo avokado, ki smo mu dodali žličko ali dve kakava v prahu in sladilo po okusu. Čez napihnjena semena narežemo banano, čez polijemo čokoladno-avokadovo kremo, posujemo z murvami in sončničnimi semeni ter uživamo v vsakem grižljaju.

BBlog Usposabljanje / 18.05.2017 / Boštjan Paušer

S prvim januarjem letošnjega leta je za komercialne prevoze k našim severnim sosedom potrebne kar nekaj dodatne dokumentacije, ki mora biti prevedena v nemški jezik. Tako po 1. 1. 2017 za...

Loading...