Nasveti za komuniciranje preko e-pošte | BB.si

BBlog

Izobraževanje / 31.03.2016 / Ana Peklenik

Nasveti za komuniciranje preko e-pošte

E-pošta je naš stalni spremljevalec. Tako zelo smo domači z njo, da pozabimo na naslovnika in naredimo kakšno začetniško napako.

Izrez e-sporočila, ki smo ga dobili na info, je odličen antiprimer. Tako se ne dela.

 

Kako je prav?

1. Zadeva

zadevo napišemo namen in temo – kaj želimo. Če je tema vezana na nas osebno, napišemo tudi svoje ime in priimek. Ko se prijavljamo na razpis za delovno mesto, torej napišemo Prijava na delovno mesto/strokovna sodelavka/ime priimek.  

2. Pisava

NIKOLI NE PIŠEMO Z VELIKIMI TISKANIMI ČRKAMI. Kako je to videti?

Uporabimo standardno pisavo - times new roman, arial, calibri, verdana. Nikakor comic sans. Barvne podlage in migajoči čustvenčki odpadejo.

3. Dolžina

Besedilo e-sporočila naj bo kratko in jasno. Če ne more biti tako, raje pokličimo ali se odločimo za osebni obisk. V enem sporočilu obravnavamo največ tri zadeve; pri čemer jasno izpostavimo, koliko jih je (najbolje v zadevi). Če je sporočilo daljše od okenca za sporočila, ga napišimo v dokument in pripnimo. Tako bo pregledneje.

4. Vsebina

Besedilo začnemo z nagovorom Spoštovani ali pozdravljeni. Vsebina naj bo razčlenjena na bistvene dele in napovedana v zadevi; če moramo rešiti več kot tri zadeve, se raje odločimo za sestanek. Prav je tudi, da se za prejeto sporočilo zahvalimo.

5. Priponka

Kadar pošiljamo priponko, vedno v sporočilu naslovnika nagovorimo, napišemo, kaj pošiljamo, in pozdravimo. Če pozabimo priponko, pošljemo še eno sporočilo s kratko prošnjo za razumevanje (preveč opravičevanja ni priporočljivo).

6. Info maili

Posebno če pišemo na info ali kak podoben naslov, ne vemo, koliko ljudi bo bralo sporočilo. Želimo, da se zabavajo na naš račun ali da je naša zahteva rešena?

Stenki je kljub neupoštevanju pravil naročeni alkotester dobil. Po eni strani je s tem dobil napačno sporočilo – da je vse prav. No, ni.

šoli BB smo na poslovni bonton pozorni na vsakem koraku. Zato na vseh stopnjah študija poučujemo etiko e-komuniciranja, ki med drugim pravi tudi, naj ne pošiljamo verižnih pisem, posebno ne s službenega naslova. Tudi o etiki socialnih omrežij bo treba spregovoriti … v enem od naslednjih blogov.

Uporaba elektronske pošte je dejansko izjemno preprosta. Ves čas se je treba zavedati, da bo to nekdo bral, in upoštevati njegova čustva. Ne gre za kaj, ampak kako napišemo. Preden oddamo sporočilo, ga ponovno preberimo in se vprašajmo, kako bi se počutili, če bi ga dobili; kakšen bi bil naš prvi odziv.

Je to vse? Smo kaj izpustili? Zagotovo.

BBlog BB / 13.11.2015 / Kaja Kramar

Kaj pa zdrava prehrana v času študija, ko ni nobenega časa za pripravo obrokov?  Vem, sendvič iz sosednjega lokala je »ful dober«, ampak je tudi poln aditivov, konzervansov, sladkorja in...

Loading...