Pozor, nevarni voznik! | BB.si

BBlog

Varna vožnja / 23.05.2016 / Kaja Kramar

Pozor, nevarni voznik!

Kritične situacije na cesti, spregledani znaki, nesreče s hujšimi posledicami … Mi smo ja dobri vozniki. Pa smo res? Kdo sploh je dober voznik? Tisti, ki »ima jajca« in si upa pritisniti na plin do konca? Tisti, ki se vsak dan vozi v službo po isti poti skozi mesto že 30 let? Tisti, ki vsak petek po službi spije »tri pire« in brez hujših posledic pripelje domov? Tisti, ki zna voziti in pisati objavo na facebook hkrati?

Kaj dela voznika dobrega?

V soboto sem se imela možnost preizkusiti v nadzorovanih, a nepredvidljivih situacijah na cesti pod vodstvom strokovno usposobljenega trenerja varne vožnje na poligonu BB. TOP izkušnja! Voznica sem že 10 let in prepričana sem bila, da povsem varno okrog prevažam tudi svoja dva malčka. V soboto sem takoj po prvi nalogi doživela streznitev in hladen tuš. Kar je sledilo, je bil le še šok za šokom in spoznanje, kako zelo nepripravljeni vozimo po cestah.

Zaviranje v sili na mokri podlagi? »Nič lažjega, to pa ja znam!« Pritisneš na zavoro in držiš dokler se avto ne ustavi. Ja, v teoriji! V praksi pa imajo ogromno vlogo tudi gume. Sama sem se treninga udeležila z novim, sodobno opremljenim vozilom. Prvi pomislek ob zaviranju v sili je bil »Ah. S tem avtom?  Mačji kašelj!« O, kako zelo sem se motila. Moja zavorna pot je bila daleč najdaljša od vseh prisotnih, v enem izmed zaviranj mi je celo zmanjkalo mokre podlage, kjer so oznake prikazane do 90 m. Ha! Kaj mi pomaga hud avto, ABS, ESP in teža celega mojega telesa, ki  je z vso silo tiščal na zavoro? Nič, če imam slabe gume!

Kaj pa bolj konkretne situacije, v katerih se ne znajdemo tako pogosto, pa se vendar vsakodnevno dogajajo? Na poligonu za trening varne vožnje v avstrijskem St. Veitu imajo simulator prevračanja vozila, ki zelo nazorno pokaže omenjeno situacijo. Punce smo bile pripravljene na prevračanje, vedele smo, kaj moramo narediti, ker nam je malo pred tem inštruktor dal napotke. Pa vendar smo vse kričale in bile šokirane nad občutki, ko smo visele na glavo in držale svojo težo zgolj na rokah. Iskale smo gumb za pas na napačni strani, lezle ven kar pripete,  se brcale ob hkratnem trudu čim prej prilesti ven, kljub opozorilom inštruktorja, naj tega nikakor ne počnemo. Predstavljajte si paniko v realni situaciji, ki te ujame popolnoma nepripravljenega. Kako bi se rešili? Kakšna bi bila vaša reakcija?

Ena izmed stvari, ki smo jo poskusili, je bil tudi simulator alkoholiziranosti, ki je primerljiv z alkoholiziranostjo 1,5 promila. Sama se sicer lahko pohvalim, da v 10 letih nisem spila niti požirka alkohola in nato sedla za volan, vem pa, da marsikdo je. Nadele smo si »ta pijana« očala in hodile med stožci, po črti, iskale ključe, odklepale avto, se pripenjale … dogajanje je bilo izjemno zabavno spremljati, saj smo bili videti kot lokalni »pijančki« v petek zvečer, pa vendar ti zadeva da misliti.

Med vožnjo domov sem sklenila … pri nakupu novih gum ne bomo »šparali«. Od zdaj naprej v avtu telefoniram zgolj prostoročno. Res je, sprva bo težko, ampak sem našla aplikacije za telefon, ki mi bodo v pomoč. Še naprej bom vozila le trezna in ob prvi naslednji priložnosti grem zopet potrenirat varno vožnjo.

Več slik si lahko ogledate TUKAJ.

BBlog Izobraževanje / 19.05.2018 / Vir: Finance

Vir: Finance, 17.05.2018, 05:00 Kaj je okoljski menedžer in kakšne naloge opravlja v podjetjih? Koliko jih je? Kakšna je prihodnost tega poklica? V Sloveniji je po nekaterih ocenah prek 500...

Loading...