Smart car vs. dumb car | BB.si

BBlog

Avtošola / 05.01.2016 / Mag. Brane Lotrič

Smart car vs. dumb car

Dva dokaj podobna jajčasta in nelepa mini avtočka, pameten in neumen, se na ogled postavita.

Prvi uboga vse vgrajene softverske ukaze, preko satelitov spremlja lokacijo. Sedeš vanj, vtipkaš namembno mesto in se predaš časopisom na pametnemu telefonu ali prenosniku. Za dva, poganja ga elektrika. Google Car. Cena, neveseše - nebopanizka.

Drugi, s 624 kubičnim dvocilindrskim bencinskim agregatom, dobavljiv v šestih barvah, s prostorom za štiri suhce, na evropskih varnostnih testih dosega med 0,5 in tričetrt NCAP zvezdice, tovarniška poraba 4,23 litra na 100 km, potrebuje živega voznika. Nano, produkt indijske Tate. Cena v New Delhiju 3000 Eur.

http://www.google.comselfdrivingcarimageshome-where.jpg, in http://www.motoroids.comassetsUploads201205Tata-Nano-CNG-front.jpg, 5.1. 2016.

 

Kaj, za vraga, pravzaprav potrebujem za lastno mobilnost v prihodnosti?

Avto brez volana, da. Vendar ne za nedeljski izlet, ko me pot zanese sem in tja, bližje naravi, v hribe in na plažo. Hočem svobodo!

Bencinski motor, fuj! Hočem električnega. Ko jih bomo vsi polnili preko posebnega električnega priključka, ki bo obračunaval še mramorjevo trošarino na avtoelektriko, mi bo popolnoma vseeno, če bo elektrika proizvedena v TEŠ 6 ali 7, da bo le moj avto okolju prijazen.

Moč motorja je pomembna. Navor električnega pogona je neskončno boljši od ubogega malega bencinarčka, ampak tapametni ne bo pospeševal, kot si sam želim, ampak, kot bo narekoval softver. Hura za chiptunnerje (hekerje po novem)! Neumni, že po naravi, ne bo kaj dosti živahen.

ABS, ESP, BA in podobne kratice opreme, ki pomagajo vozniku in popravljajo njegove napake pozdravljam. Pametni jih ne potrebuje, ker napak voznika pač ni popravljati, poosebljene pa so že v programski opremi. Neumni jih nima, ker to za 3000 Eur pač ni možno, voznikove napake popravlja voznik sam.

Vzdrževanje pametnega pomeni menjavo baterij, matične kartice, procesorjev in drugih elektronskih modulov, update softvera in vsake toliko nove gume. Neumni bo poleg gum potreboval še vaškega mehanika, ki bo s šmirastimi rokami menjal tesnilo na glavi motorja.

Poraba v višini petih evrov na 100 km se prav posebej ne razlikuje od stroškov električne energije pametnega avta po uvedbi dodatnih trošarin na električna vozila.

Zanesljivost pri vožnji. Neumni: kliči pomoč na cesti, pametni: »Računalnik se trenutno ne more povezati v omrežje. Ponovno zaženite poganjalnik ali pokličite vašega operaterja« ali »Posodabljam, počakajte trenutek«.

Vplivi na okolje. Vemo, da neumen bencinski motor proizvajamo v umazanih tovarnah, kjer odlivamo alu bloke motorja, pametni bo nastajal v tovarnah silicijsko obarvane elektronske opreme, s poudarkom na proizvodnji baterij. Oboje je škodno za okolje. Po uporabi znamo neumnega že zdaj v dobršnji meri predelati nazaj v prvinske surovine, za pametnega se še ne ve, kako bomo iz čipov izločali plemenite kovine in kako razgrajevali baterije prihodnosti.

Cena glede na zadovoljstvo kupca. Nano!

Odločitev: Saj trenutno ni tako slabo pa še cene goriv naj bi v letošnjem letu padale.

BBlog Izobraževanje / 28.07.2017 / Mag. Maja Zalokar

Nikoli ni prepozno! Prav nič hudega ni, če vam še ni uspelo diplomirati. Če ste ostali nekje na začetku, na sredini ali pa čisto na koncu – in vam je sprememba izobraževalnega sistema...

Loading...